طاهره وحیدیان
06-21-2012, 09:23 AM
رحمت واسعه خدا کیست؟ http://img.tebyan.net/big/1390/11/2223515299366412995431821021017882131191.gif
فَقُل: ربُّکُم ذورحمةٍ واسعةٍ (1)
(پس بگو: پروردگار شما دارای رحمتی گسترده است)
و ما ارسَلناکَ الّا رحمةً للعالمینِ (2)
(و ما تو را نفرستادیم مگر اینکه رحمتی برای جهانیان باشی...)
حسینُ منّی و انا من حسین
(حسین از من و من از حسینم)
السلام علیک ایّها العلم المنصوب... و الرحمة الواسعه (3)
(سلام بر تو ای پرچم برافراشته .... و رحمت گسترده)
آنچه خواندید مربوط بود به رحمت مطلق، خداوند عظیم الشأن، پیامبر گرامی اسلام(صلی الله علیه و آله و سلم) و امام حسین( علیه السلام). چنانچه مشاهده کردید، در دو حدیث نخست، صفت رحمت ابتدا برای خدا و در درجه دوم برای حضرت ختمی مرتبت( علیه السلام) در نظر گرفته شده و در حدیث سوم اثبات این نکته مد نظر است که امام حسین( علیه السلام) نیز که مرتبط و از نسل پیامبر دانسته شده است، دارای درجات بالایی از رحمت الهی هستند؛ چرا که امام حسین(علیه السلام) از محمد(صلی الله علیه و آله) می باشند پس ویژگی های همان حضرت را نیز دارند.
حدیث آخر نیز مربوط به صفتی است که در زیارت آل یس برای حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه) آمده است.
اما علت اهمیت این بحث که هدف آن شناخت بیشتر امام زمان(علیه السلام ) است را در دو نکته می توان خلاصه کرد:
فَقُل: ربُّکُم ذورحمةٍ واسعةٍ (1)
(پس بگو: پروردگار شما دارای رحمتی گسترده است)
و ما ارسَلناکَ الّا رحمةً للعالمینِ (2)
(و ما تو را نفرستادیم مگر اینکه رحمتی برای جهانیان باشی...)
حسینُ منّی و انا من حسین
(حسین از من و من از حسینم)
السلام علیک ایّها العلم المنصوب... و الرحمة الواسعه (3)
(سلام بر تو ای پرچم برافراشته .... و رحمت گسترده)
آنچه خواندید مربوط بود به رحمت مطلق، خداوند عظیم الشأن، پیامبر گرامی اسلام(صلی الله علیه و آله و سلم) و امام حسین( علیه السلام). چنانچه مشاهده کردید، در دو حدیث نخست، صفت رحمت ابتدا برای خدا و در درجه دوم برای حضرت ختمی مرتبت( علیه السلام) در نظر گرفته شده و در حدیث سوم اثبات این نکته مد نظر است که امام حسین( علیه السلام) نیز که مرتبط و از نسل پیامبر دانسته شده است، دارای درجات بالایی از رحمت الهی هستند؛ چرا که امام حسین(علیه السلام) از محمد(صلی الله علیه و آله) می باشند پس ویژگی های همان حضرت را نیز دارند.
حدیث آخر نیز مربوط به صفتی است که در زیارت آل یس برای حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه) آمده است.
اما علت اهمیت این بحث که هدف آن شناخت بیشتر امام زمان(علیه السلام ) است را در دو نکته می توان خلاصه کرد: